1402-06-21 06:41
735
0
86429
یک فعال رسانه مطرح کرد:

«آسیب‌شناسی موکب‌های اربعین»

یک فعال رسانه به تشریح آسیب‌شناسی موکب‌های اربعین پرداخت و گفت: تلاش‌ها باید به سمت کارگروه‌ها و کار کارشناسی پیش برود و پیام‌ها خوب ابلاغ شود.

به گزارش گلستان ما، محمد دیلم‌کتولی در تشریح آسیب‌شناسی موکب‌های اربعین در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: عالیترین زیارت و فینال زیارت‌ها اربعین است، زیارت مسابقه در خوبی‌هاست، تفاوت این مسابقه با سایر مسابقات دیده نشدن برندگان و پنهان بودن نام و یاد آن‌هاست.

وی افزود: اینجا همه خادمند، از مال، جان، زمان و تخصص‌های‌شان مایه می‌گذارند و با تمام توان قصد دیده شدن ندارند و فقط می‌خواهند یک نفر ديده شود و آن حسین (ع) است‌ همه تلاش می‌کنند حسین (ع) دیده شود وحسین هم چشم انتظار مهدی (عج) است، خودش گفته ای کاش باشم و پای این فرزندم و در مسیر او فدا شوم.

این فعال رسانه افزود: پس اربعین روزی‌ است که، پایه تمدنی اسلام و نماد ظهور است. همانطور که همه در اربعین تلاش می‌کنند که حسین دیده شود، برای روزی تمرین می‌کنند که فقط مهدی(عج) دیده شود

دیلم‌کتولی گفت:  ہه لحاظ حسنه و ثواب هم نہایت ثواب و حسنه برای اربعین و پیاده‌روی اربعین بیان شده: «هر قدم هزار حسنه و هزار خیر» و اوج آن نیز در روز ظهور عنوان شده تا جائیکه همه ائمه(ع) آرزو می‌کردند در رکاب حضرت شهید شوند.

به گفته وی؛ وقتی هر قدم را اینقدر می‌خرند پس خود زائر چقدر می‌ارزد و‌ سرباز در رکاب ظهور چقدر می‌ارزد که فقط امام زمان (عج) می‌داند.

این فعال رسانه بیان کرد: نکته مهم این‌که، این معارف باید به مردم و بويژه نسل جوان منتقل شود راه‌های انتقال این معارف از طریق ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی نظیر «خیابان اربعین و موکب‌های برپا شده در مراسم اربعین، جشن کیلومتری عید غدیر و امثال آن» است.

دیلم‌کتولی با بیان اینکه مهمترین اصل در این راه آسیب‌شناسی این حرکت‌های اجتماعی_فرهنگی و رسیدن به نقطه قابل قبول در این حرکت‌ها است به ارائه چند پیشنهاد پرداخت و گفت:  تعامل موکب‌داران با یکدیگر بویژه در زمینه مسئله صوت و هر موکب خودش رو در پازل اربعین ببیند.

وی با اشاره به اینکه  بحث اتتخاب مکان ایجاد و برپایی موکب‌ها که ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را داشته باشد، افزود: دعوت از همه و استثناء نکردن گروه‌های مختلف مردم از این فیض بزرگ باید مدنظر باشد.

این فعال رسانه بیان کرد:  تلاش‌ها باید به سمت کارگروه‌ها و کار کارشناسی پیش برود و پیام‌ها خوب ابلاغ شود،  ورودی‌ها باید جذاب‌تر می‌شد، ای کاش موکب‌ها همه تحویل مردم بشود و موکب‌ها بار فرهنگی بیشتری داشته باشند.

دیلم‌کتولی با تاکید بر اینکه  باید ابعاد مختلف فعالیت‌های فرهنگی این چنینی بطور تخصصی بررسی شود، گفت: ایجاد سامانه پیامکی و ارسال پیامک‌های تحریک‌کننده و تهییج کننده به حاضرین.

وی توضیح داد:  بهره‌برداری خوب و شایسته خبرنگاران، اصحاب رسانه و پایگاه‌های خبری و... از این محیط پر از سوژه و بازانتشار آن‌ها بطور گسترده در این مقطع زمانی و ذخیره‌سازی برای مقاطع مختلف است.

این فعال رسانه گفت: از ظرفیت خیرین مختلف با هر انگیزه ای برای غنی سازی ظرفیت موکب‌ها استفاده شود تا هیچ‌کس دست خالی از سفره گسترده امام حسین (ع) خارج نشود.

دیلم‌کتولی بیان کرد:  از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها و محیط‌های اداری اطراف خیابان اربعین برای پشتیبانی و لجستیک موکب‌ها بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.